LMC caravan getest: Beddenparadijs met chillzone

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

De Vivo-serie van de Duitse caravanfabrikant LMC bestaat al weer een paar jaar, maar een nieuwe indeling is de 532 K, met een beddenparadijs én een giga-rondzit – de chillzone – voor verwende families.

Exterieur

We beginnen met de bouwwijze van LMC caravans. Die gebeurt volgens het LLT-systeem, waarbij die afkorting staat voor Long Life Technology: achter de gladde aluminium plaat is isolatiemateriaal verwerkt en voor de stevigheid zorgen hoogwaardige kunststofframes. Houten spanten kom je niet tegen en de fabrikant geeft maar liefst 12 jaar garantie tegen inwatering. Het dak is van GFK, in goed Nederlands: polyester. Dat biedt een betere bescherming tegen hagel. Nieuw aan deze Vivo is de achterkant, met fraai gestyleerde achterlichten. Ook de bumper is nieuw ontwikkeld – die zien we straks weer terug in de 2019-modellen van de Duitse fabrikant.

LMC Vivo getest

Interieur

Wat de 532 K bijzonder maakt, is z’n interieur. Zodra je binnenstapt, zie je het stapelbed met twee lagen voor de kinderen. Een geïntegreerd trappetje leidt naar de bovenste slaapetage, die uiteraard is voorzien van een uitvalbeveiliging. Het onderste bed is opklapbaar: zo kun je kinderfietsen meenemen en onderweg vastzetten in de caravan. Via het flinke serviceluik bij het hoofdeinde, schuif je ze naar binnen.

In het midden zien we een meer dan riante rondzit – de chillzone – waar je moeiteloos met zes personen kunt eten. Daar tegenover is de keuken geplaatst, met een driepits gasstel en de wasbak. Het keukenmeubel is voorzien van drie ruime ‘softclose’ laden voor kookgerei; ze trekken zichzelf het laatste stukje dicht. Naast het keukenblok staat de grote koelkast met vriesvak en tussen rondzit en slaapgedeelte is het toilet geplaatst. Voorin de caravan – en dat is best bijzonder – staan twee enkele bedden met een lengte van maar liefst 2,05 en 2,10 meten, ideaal voor lange mensen. Van die enkele bedden kun je met een optioneel tussenstuk een enorm tweepersoonsbed maken. Let ook even op de nieuwe meubelkleuren en op de bovenkastjes, die in ‘bicolor’ zijn uitgevoerd. Het geeft de Vivo een moderne, eigentijdse uitstraling.

LMC Vivo getestTechnische installaties

Leidingen en kabels zijn netjes weggewerkt in de Vivo. Voor de verwarming en warmwater zorgt de Truma Combi en de caravan is voorzien van LMC Connect, waardoor je bijvoorbeeld verlichting en de kachel vanaf je smartphone kunt bedienen. Handig in de winter, als je al in het restaurant de caravankachel een graadje hoger kunt zetten. De Vivo is verder afgeladen met extra’s waarvoor je normaalgesproken zo’n 6.500 euro voor zou moeten neertellen. Maar nu zit er allemaal standaard in: zoals een groot panoramadakluik, vuilwatertank, niveau-aanduiding voor de verswatertank, een buitenaansluiting voor gas (handig voor de barbecue) lichtmetalen wielen, een hordeur en zelfs een buitenaansluiting voor de tv, zodat je in de voortent naar je favoriete tv-programma kunt kijken.

Conclusie

De LMC VIVO 532 K is een moderne LMC caravan met veel leefruimte, dankzij z’n binnenafmetingen en de breedte van 2.52 meter, maar bijvoorbeeld ook door de flinke lichtinval door het grote panoramaraam. Bijzonder is de indeling met lange, enkele bedden tot 2,10 meter – voor lange mensen was het echt zoeken naar de speld in de hooiberg: LMC heeft ‘m. En door de rijke standaarduitrusting heb je alleen een luifel en misschien nog een mover nodig en voor je ermee op vakantie kunt.

Plus & Min

+ moderne uitstraling
+ uitgebreide standaarduitvoering
– laadvermogen

Facts & Figures

Lengte opbouw, met dissel: 7.20/835 cm
Breedte: 252 cm
Hoogte: 257 cm
Stahoogte: 195 cm
Aantal slaapplaatsen: 4 (uitbreidbaar tot 6)
Bedmaten voor: 210/205×88 cm
rondzit: 180×125 cm
stapelbedden: 197×78 en 200×82 cm
Leeggewicht: 1.474 kg
Rijklaar gewicht: 1.574 kg
Totaal toelaatbaar: 1.800 kg (uitbreidbaar tot 2.000 kg)
Laadvermogen: 226 kg
Prijs € 30.100,-

Meer informatie: LMC-caravan.nl
Op zoek naar een LMC caravan? Bekijk eens het aanbod op CampersCaravans.nl

Share.

About Author

Leave A Reply