Eura Mobil lanceert Integra: luxe integraalcamper

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Eura Mobil, de camperfabrikant uit het Duitse Sprendlingen introduceert een nieuwe integraalcamper in het luxe-segment: de Integra. Blingbling, zowel binnen als buiten en voorzien van de nieuwste technieken.

Wat meteen opvalt aan de Integra is de enorme voorruit, waardoor het voertuig optisch hoger lijkt. Binnen is bijna twee meter stahoogte gerealiseerd. Prettig is dat de Integra van voor tot achter een vlakke bodem heeft, zonder struikelgevoelige op- of afstapjes bij keuken of woongedeelte. Die bodem is zelfs dubbel uitgevoerd met een hogere winterbestendigheid als resultaat: watertanks zitten vorstvrij weggewerkt in die bijna 20 centimeter hoge dubbele bodem, net zoals opbergvakken voor bagage en ruimte voor technische installaties.

Integra

Twee lengtes

De Integra wordt leverbaar in twee lengtes: de grote 890-tandemasser (lengte 8,99 meter) en ‘kleine’ broer 700 (lengte 7,16 meter). Bij de 890 kun je kiezen uit twee indelingen: eentje met enkele bedden langs beide zijwanden, of een indeling met luxe queensbed, centraal in de slaapkamer. De 700 komt met alleen enkele bedden. Met daaronder overigens een zee aan ruimte, onder andere om kleding op te hangen en een garage voor fietsen en kampeermeubilair.

Ledverlichting

Aan de buitenzijde is de Integra rijkelijk voorzien van ledverlichting. Zowel voor overdag – dagrijverlichting – als voor ’s avonds. Een leuke gimmick zijn positielichten die bovenin achter de voorruit zijn weggewerkt en de ‘running lights’: de dynamische richtingaanwijzers, zoals ook Audi die toepast.

Achter het serviceluik aan de rechterzijde van de camper is alle techniek eenvoudig toegankelijk: drinkwater, grijswater, vloerverwarming, boiler etcetera. Overzichtelijk en keurig ingebouwd. De chromen grille, de moderne achteruitkijkspiegels en de dito koplampen maken de Integra helemaal van deze tijd. Slim is de camera bij het lozingspunt van de vuilwatertank: vanuit de bestuurdersstoel manoeuvreer je de camper precies boven de opvangbak van het camperstation en met een druk op de knop laat je de watertank leeglopen.

Integra

Hoogglans en chroom

Binnen zijn het vooral de hoogglans afgewerkte meubels, de chromen accentstrips en de enorme hoeveelheid indirecte ledverlichting die indruk maken. Alles dimbaar, waardoor je een sfeervolle ambiance kunt creëren. Zelfs de wanden hebben indirecte verlichting, net zoals de plafonds, de opbergvakken en de spatachterwand in de keuken en het hoofdeinde in de slaapkamer. En wie verzint indirecte verlichting achter het douchearmatuur in de badkamer? Het zorgt in elk geval voor een luxe sfeer in alle wooncompartimenten en doordat alle verlichting is uitgevoerd in led valt het energieverbruik mee.

Integra

Espressomachine

In het woongedeelte van de Integra domineert de L-vormige loungebank van de 890 of de kleinere hoekbank van de 700. Je zakt comfortabel weg in de kussens, die naar wens in leder kunnen worden uitgevoerd. Zoals gebruikelijk zijn de pilotenstoelen in de cabine draaibaar waardoor een gezellige zithoek in het voertuig ontstaat. In de cabine is bovendien een hefbed gesitueerd. Slim detail: in de sofa van de 890 is een flatscreen weggewerkt. Met een druk op de knop komt de tv elektrisch omhoog. Zo’n zelfde verrassing zien we in de keuken: een espressomachine die met een elektrische lift uit de bovenkasten omlaag zakt.

Rijbewijs-C

Een camper bouwen van bij 7,20 meter lang en 2,32 meter breed, met een rijklaar gewicht van 3.330 kilo: da’s een technisch hoogstandje. Theoretisch zou je met de 700 nog met een B-rijbewijs op pad kunnen, maar dan resteert er nog slechts 170 kg voor vakantiebagage. Veel meer dan een twee tandenborstels, een paar teenslippers en een tube zonnecrème kan er dan dus niet mee. Bezitters van rijbewijs-C kunnen het voertuig daarentegen afladen met vakantiespullen: de maximum toegelaten massa bedraagt 4.500 tot zelfs 5.500 kilo bij de dubbelasser. Bij de 700 kan er dus bijna 1.200 kilo vakantiebagage mee; in de 890 zelfs 1.500.

Integra

Resultaat Integra campertest

De Integra is een wezenlijke upgrade van het bestaande portfolio van Eura Mobil. De integraalcamper heeft een luxe uitstraling en is voorzien van allerlei leuke snufjes. De afwerking en installatie van techniek is goed voor elkaar. Van de 700 is slechts één indeling leverbaar – de meest verkochte indeling in Nederland, maar je moet maar net vallen voor enkele bedden. De Integra wordt standaard voorzien van een 130 pk dieselmotor, maar dat is krapjes voor een camper van dit formaat. Gelukkig zien we op de optielijst ook de keuze uit 150 of zelfs 180 pk. Met een laadvermogen van anderhalve ton is dit een camper voor levensgenieters die het liefst ’t hele jaar op pad willen. Met rijbewijs-C, natuurlijk.

Cijfer 8,6

Comfort & Ruimte * * * * *
Ergonomie * * * *
Afwerking * * * * *
Prijs / Kwaliteit * * * *

Technische specificaties

Lengte 7,16 meter / 8,99 meter
Breedte 2,32 meter / 2,32 meter
Hoogte 2,92 meter / 2,92 meter
Stahoogte 1,97 meter
Afmetingen bedden 1,95/200×0,80m (enkele bedden), 1,50×1,90m (queensbed)
Rijklaargewicht 3.330 kg / 4.000 kg
Maximaal gewicht 4.500 kg / 5.500 kg

Prijs vanaf circa € 116.000 / € 135.000

Meer informatie vind je op www.euramobil.de
Bekijk hier het aanbod aan Eura Mobil campers op onze website

Share.

About Author

Leave A Reply